2013. június 10., hétfő

Egyszerű sajt házi tejből

A receptet innen vettem, nagyon megtetszett már olvasva is. Majd mikor elkészítettem még inkább. Annyi lehetőséget látok benne, nagyon jó variációkat látok benne.

Hozzávalók:

50 dkg tehéntúró,
1 l zsíros házi tej,
6 dkg vaj,
1 db tojás ( én tojás nélkül csináltam),
1 kávéskanál szódabikarbóna,
1 púpozott kávéskanál só



A túrót a tejjel odatesszük forrásig főni, majd egy sűrű szűrőn leszűrjük. Majd lábosba tesszük, hozzáadjuk a tojást, vajat, szódabikarbónát, sót, jól összekeverjük. Állandó keverés mellet 10 percig főzzük, míg nyúlóssá, csomómentessé válik. Egy kisebb, kiolajozott tálba tesszük, és hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt tálra tesszük és hagyjuk másnapig a hűtőben, kamrában száradni. Frissen is nagyon jó, én vacsorára pár barackkal ettem, másnap pedig még reszelhető is, ment is a salátába.

Tojás kihagyás miatt próbáltam kurkumával színezni, de az összeállt sajtba már késő volt beletenni. Javaslom a hasonló ötletek végrehajtása még folyékonyabb állapotban történjen.

Amire gondoltam mint ízesítésre:
- durvára tört dióval keverve
- egy 10 dekás camembert sajttal összedolgozva
- kerek lapokat önteni belőle, és kidolgozott sajtkrémmel sajttorta készítése
- különböző, fűszeres ízesítésű sajtok készítése

3 megjegyzés:

  1. Több mint fél kiló, mert van az alaptúró és a tejet is összerántja túrónak. Mikor leszűröd akkor savó marad, de ez a túró kivonás a tejből az első főzésnél is látható. 1 liter tejből kb. 20-30 deka lesz, szóval nagyjából 70-75 deka a kész anyag.

    VálaszTörlés
  2. Ezt holnap megcsinálom. Rántani lehet?

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...